madam azlin

madam azlin

Saturday, June 23, 2012

summary bercuti di sabah

memandangkan hari ni aku mcm free semacam jadi dari x buat pape aku nk buat summary sikit sepanjang ktorg kat sabah..

flight ticket:

- ticket ktorg book awal dlm tahun lepas so dpt la tiket murah..pegi balik lebih kurang rm100 termasuk beg..so sape nk tiket awal sila grab kalau ade promo murah2 terutama sekali air asia...

penginapan;

-time kat KK ktorg duk apartmant api2 center..rate untuk 1 night rm140.apartment ni ade 2 bilik siap mesin basuh n dapor..kalau nk pegi sabah aku lebih recomand cari apartment sebab kalau nk mkn kat sane agak mahal sikit.better masak sendiri.lg puas ati..lg pun barang mentah kat sane murah..serius murah giler..

-time di kundasang ktorg stay dekat TM resort..lokasi dekat dgn masjid kundasang.memandangkan ktorg ni pkai rate staf jadi harge jd murah..1 banglo pernite rm90..tp tu rate bagi hari biase.kalau public x sure.korang boleh cek sendiri..kat tm resort ni pun ade sediakan bilik.1 bilik pernite dlm rm60 kalau x slh aku..kat sini mmg best la..

kereta sewe:

-ktorg bercuti dlm 5 org dewase..so kene la seweMPV..so 1 hari dorang cas RM170...kerete avanza(auto)..sgt selese lagi2 time nk naik kundasang..

makan:

-ktorg x byk mkn kat luar..sebab pertame kos..lagi jimat..sebab ke 2 sini byk kedai mamak..susah nk cari melayu..ketiga ragu2 halal kat sane..sebab sane byk filipin..jadi sila hati2 kalau nk pilih kedai mkn kat sane ye..

wajib pegi:

-tmpt2 wajib pegi PASAR GAYA.pasa ni bukak hari ahad2 shj..start pagi smp pukul 1 tgh hari..kat sini barang murah2 dari pasar filipine..kene wajib singgah sini
-RUMAH TERBALIK-kat sni baru je open..mmg rumah betul2 terbalik..nk masuk rm10
-pulau kat area KK ade 3 mamutik/manukan/sapi..aku x sure mane yg menarik..sila tanye kaunter..dan sila sevey dulu setiap kaunter mane harge lagi berbaloi..jgn smp kene tipu
-kampung air-ni aku x sempat pegi
-rumah buaya-ni masuk rm10
-lok kawi-rm10
-pasar filipine..jgn lupe pegi pasar basah dekat sebalah pasar filipine kalau nk tgk ikan segar2 dan sayur fresh
-kundasang
-memorial war
-hot spring..kat sini xyah nk masuk private pool..rugi..baik ambk pool yg biase je..lg puas ati
-pine resort..kat sini nk ambk pemandangan gamba pemandangan cantik gunung kinabalu boleh pegi sini..kalau ade duit lebih boleh stay je kat sni..lagi puas ati
-fish spa
-ladang lembu(desa castle) kat sini serius best..nk pegi time ptg2..cuace pun best

aku rase tu je aku blh bagi summary..so sape2 nk tanye pasal kat sabah boleh email aku azlin.arisfadilah@gmail.com..kot aku blh tolong sikit2 la kan..insyallah aku akan bantu mane yg mampu..sekian...


-

2 comments:

Unknown said...

Boleh bg no fon kareta sewa tak.. kat KK tu awak pg tak kat pulau2 berapa coz katt sana... sya nak bawak familu kat sana tp bajet saya x besar sagat...

Unknown said...

Ni emil saya sara5norin@yahoo.com.my

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...