madam azlin

madam azlin

Tuesday, October 1, 2013

korea trip part 1

akhir nye aku merajinkan diri untuk update trip aku ke korea..

trip 6 hari ke korea mmg x cukup..rase mcm nk stay dekat sane..bayangkan..aku kat sane langsung x ingat dekat msia..serius..enjoy giler weh..hari last day aku xnk blk...nk kemas baju pun berat hati...heheheh mmg dasar x sedar diri kan...

trip aku kali ni xde gune tour..semua pkai redah aje..tp sebelum redah kene stady hard sikit la kan tmpt mane yg menarik..tp mmg berbaloi la care redah ktorg ni..alhamdulilah x sesat barat...thanks mr google/blog2...pasal bajet semua aku akan buat last entry ye...dont worry rakan2..yg mane aku ingat aku catat kat sini..

flight tiket semua ktorg book setahun yg lepas..punye la nk dpt tiket murah..tp kalau korang plan 6 bulan awal..rase ade je tiket murah..jadi kene pandai2 servey harga tiket..cume kalau book awal mcm2 risiko ko kene tanggung...so kene jage2...harga tiket bukan mcm pegi langkawi ye..

so dlm mase setahun ktorg buat preaparation dari segi tmpt tinggal/tmpt2 menarik/food/transport...oleh kerane dh jejak kaki kat negare yg susah nk dpt makanan halal ktorg bwk makanan sendirik..serius..1 beg besar penuh dgn makanan2 ktorg..pasal mkanan ni nnt aku akan buat last entry ye...

so flight ktorg mlm..aku mmg prefer flight mlm..sbb ko akan tido sepanjang dlm flight...tau2 dh sampai..so siang2 tu aku bg badan aku penat betul2..siang tu aku keje lg ok...balik rumah packing makanan/baju dan sewaktu dgn nye..bayangkan aku paking barang pun ambk mase sejam lebih..campo berpeluh2 lg ok..kuyup baju aku...nasib makanan punye pasal..kalau x..mmg aku tinggal...hehehe ade hati nk tinggal kan makanan...dh settel packing..siap2 terus ke airport..lepak2 jap dekat mcd..diskass sikit2..terus check in..lepas settel checkin..settle imigresen..tunggu nk boarding semua..pastu terus dorang panggil standby nk fly...masuk2 flight terus setting badan..blm sempat dia fly aku dah membuta..heheheehe..nasib seat airasia x ni best sikit..agak luas sikit dari flight dosmestik...so blh la lurus2 kan kaki korang kan...

kasi settel dulu beg makanan ni papehal...
kasi gamba dulu sebelum membuta
antara beg2 ktorg bwk time ke korea
geng korea
 



time ni baru pukul 5 lebih kalau x slh aku..terang giler kan..
yehhhhh...smp sudah..bau2 korea sudah dtg...
 

muke dh start belengas...otw ke subway
 

pemandangan korea...
dlm subway senyap sunyi ok..cume ktorg je buat mcm pasar..
 

our guesthouse yawww...
flight ke korea ambk mase 6 jam setengah..waktu korea awal sejam dari kite..tp pukul 5 pagi matahari dh terpacak..huhuhuh..smp2 je tibe2 bdn berlengas..ktorg bajet musim ktorg pegi ni musim luruh..so xde la panas mane..tp dh name ramalan kaji cuace je kan..50-50 blh ikut..jd decide terus ke guest house ktorg..guest house ktorg area hongik..kalau naik subway dari airport mmg direct ke hongik ni..ambk mase dlm 45minit kalau x slh aku..dari station hongik nk ke guesthouse ktorg dlm 10minit...kat sane rate2 semua jln kaki ok..even nenek tua pun naik subway jln kaki..so transport utame dorang kat sane mmg subway...tp subway dorang bukan mcm kite..dorang punye subway ontime..pastu selesa..mcm kite tgk timetable lg 15minit nk smp..kesudah nye tunggu smp 30minit...

so guest house ktorg nama boa guesthouse..sgt rekeman kat sini..cukup selesa..harga pun murah..ade dapor/laudary/free wifi/free rooming..mmg sgt rekeman..kalau nk masak xyah susah2 nk samak ke ape..dorang mmg asingkan pinggan/kuali untuk muslim..breakfirst pun dorang sediakan..walaupun hanya roti dan telor..org2 dekat guesthouse pun sgt friendly..disebabkan tu la aku xnk blk msia..heheheheh...

so smp2..ktorg tumpang mandi jap dekat guesthouse..nk check in awal x blh..so tinggal kan luggage ktorg kat guesthouse tu..simpan kan luggage kat situ free ok..no cas...lepas settle membersihkan diri ktorg pun beransur mencari sesuap nasik...heheheehe..area seoul ni yg paling mudah nk dpt makanan hanya di itewon..situ byk makanan halal..makanan malaysia pun ade..so dont worry kalau korang rindu nk makan makanan malaysia..tp harga agak mahal sikit la..


jom mentadarah...
 

see..dorang akan fokus dekat handphone..mmg dorang xbuang masa..tu pasal dlm subway senyap sunyi
dont try this at train..budaya malaysia..nmpk seat kosong terus duduk..walaupun gamba kat sebelah terang2 dh nmpk...hehehehe..sape tu???
area itewon..
 

ktorg mkn dekat murree muslim food..
bim bim bak..ok la rase dia..tp tekak aku tekak melayu..tgh lapar..mmg bedal je..harga untuk makanan ni..8000won
xtau ape name bende ni..harga 12000 won
makan x ikhlas...hahahah..kalau ade tempe mesti ikhlas...dasar jawe!!!
 

lepas mkn ktorg sambung jln2 lg..so mane ktorg pegi???tunggu next entry ok...


akhir nye tercapai jugak nk jejak kaki kat korea...amacam..gamba ni blh buat poster drama korea x...hehehehe

1 comment:

Unknown said...

Slm, nk tya , p korea tu bape hb yer?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...