madam azlin

madam azlin

Wednesday, April 25, 2012

senjata wanita..


ni la barang2 makeup aku sebelum nk g keje x pun nk g kenduri kahwin x pun nk jalan2 dating2..kalau setakat beli barang dapo mmg bedak baby jonhson la jadi pilhan hati..barang2 makeup aku ni xde la mahal mane pun..masih berkemampuan..kalau beli mahal2 nnt kot2 tgh bulan stok abis mau nye pegi keje mcm hantu kak limah..sebab dah biase pkai mahal..jadi aku dah biase kan muke aku ni pkai murah2..ade sale lagi bagus..

1-compact powder-sebenar nye miami tu aku baru je beli..sebelum ni aku pkai silky girl..oleh kerane x menyabo nk tunggu bedak silky tu abis terus aku pkai miami..yg silky tu pkai time emegency je.biase nye aku pkai bedak compact ni lepas pkai BB cream...miami aku ambk yg paling dark..sebab kalau pkai yg medium muke aku jadi mcm kelabu

2-BB cream silky girl-ni lepas je letak segale mak nenek cream muke bagai kasi tepek BB cream..so BB cream ni pun aku ambk yg gelap..dulu aku sapu pkai span bagi nk rate kan kat muke..tp lame2 aku rase mcm xde function aku gune span..gune tgn jugak lagi best..

3-blusher- ni aku pkai elianto je..murah..ambk color pink2 cair..ni aku sapu time lepas pkai eyeliner

4-brush blasher-ni aku beli cap guardian je..lembut dan best..

5-eyeliner-ni pkai cap avon..same ade liquid xpun pensil..2 2 tahan lame..kire ok la kalau keje 8 jam..pekat pun pekat

6-lips liner-ni pkai cap elianto..sebab color dia best

7-lipstick- buat mase sekarang aku lebih fokus 2 lipstik ni..1 mac 1 skin food..mmg best..yg mac ni sebenar nye aku pkai je bibir aku jadi kering..jadi untuk mengelakan xnk membazir sebab beli dah mahal2 aku campur kan dengan lipstik skin food..jadi 2 tone la kan..lepas tu pakai lips liner bagi nk nampak kemas..

8-baby oil- ni pkai brand baby jonhson je la..ni sgt bergune sebab kadang2 area mulut aku ni nmpk kering..lagi2 tepi mulut..jadi kalau dah kering tu x reti2 nk sapu baby oil kan..kadang2 aku pkai untuk rambut jugak...

dah settle semua baru boleh keluar rumah..barang2 ni semua mmg sentiase kat beg..sebab takut emegency kan..kot2 jumpe artis boleh touchup2 dulu sebelum ambk gamba kan..hehehehe..bagi aku la kan perempuan mesti ade barang2 makeup..walaupun x complete ke atau beli cap ayam ke atleast mesti ade..basic mesti ade bedak compact dengan lipstik..cukup..xde la muke kite nmpk pucat kan..tp kadang2 kalau dah time malas aku bedak baby gak aku tale...2 bende ni mesti ade dekat handbag..kalau patern muke korang boleh pkai bende murah2 sgt2 untung..xyah nk beli mahal2..kadang2 bende yg murah ni pun quality dia not bad..tahan je..ade2 org nk ngorat korang..laki bukan tau pun kite pkai brand ape kat muke kite kan..so xyah risau..kalau sape2 xde lagi gaji nnt spend dlm rm50 beli 2 bende ni dulu..pastu try pkai..x susah pun..dah advance sikit try pkai eyeliner..pastu blusher..tu pun dah cukup nmpk menawan kan..

3 comments:

Unknown said...

kerana dirimu begitu berhaga.. cayalah..

Haidi Diana said...

tilam kopam weh!

anak aris said...

cik riri:yeaaahhh..
haidi:ni x pasang sarung lagi..sarung tilam tgh cuci..abaikan je..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...