madam azlin

madam azlin

Sunday, September 11, 2011

ohhh KFC..




kalau lalu je dpn kepsi mesti bau die menusuk kalbu..serius..bau die sgt menyengat...lagi2 kalau lalu time bulan pose..apesal ekk bau kfc ni sgt2 kuat...atau aku sorang je yg rase mcm ni..korang x ek..kalau mkn dekat opis peh boleh bau walaupun org yg mkn tu duk jauh2...

dulu time lepas SPM aku keje kepsi tau..x lame..ade la nk dekat 3 bulan kot..mmg ari2 mkn ayam la kot..smp melekat bau die kat baju..penah 1 mlm tu ktorg punye supervisor terlebih masak ayam..so byk la lebih2..masing xnk bwk blk sbb dah muat..termasuk la aku..last2 ktorg buang je tau...bukan 2 3 ketul je buang..ade nk dekat 20ketul..sgt2 mmbazir kan..boleh bg org miskin...kadang2 kalau HQ dtg buat QC untuk makanan dorang masak kan time2 ni la lagi byk membazir..bayangkan la setiap 15 minit if ayam tu x abis jual ktorg kene buang..termasuk la fries ke nugget ke..serius ok..bayang kan kalau QC tu tercangak kat situ 4 jam berbyk kene buang ayam tu...dorang buat mcm sbb nk jg kualiti kan..tp sgt2 membazir..serius ok..ayam tu byk giler dorang buang...patut la dulu budak punk suke duk belakang kepsi tunggu sampah dorang buang..pastu dorang mkn2 sise tu...(cerite ni fames mase zmn sekolah)..

tp kan skrg ni aku lagi suke ayam goreng mcd sbb lagi pedas dan ranggup..kalau kepsi offcos aku suke mkn spices..dulu kepsi kan ade buat mcm2 perise..kari la tomyam la..mase zmn aku keje tu mmg perise merepek2 ni mmg x laku..ori je laku...last2 dorang stop kan perise tu..back to zmn spice...ok la mls nk cerite pasal mkanan buat aku lagi laaaapppaaaaaaaaaarrrrrrrrr.....nite all


1 comment:

Riri Yoorin said...

eh sedap plak la me tgk kfc ni whuaaa

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...