madam azlin

madam azlin

Sunday, February 20, 2011

Pencuri..

semalam dekat rumah aku tibe2 ade pencuri ats bumbung rumah kat banting..kebetulan aku balik rumah..kakak ngan abg aku keje mlm..so tinggal aku bertige jela dekat rumah..aku mak ayah aku..dalam 10.30 mlm mcm tu la tibe2 ade org yg meniage tepi uma aku tu ketuk2 pintu ckp ade org nampka pencuri 3 org dekat bumbung rumah aku.time tu mcm blur2..ye la..tibe2 je ade pencuri..tgk jam baru pukul berape kan..makne nye pencuri skrg x ikut jam..siang ke mlm ke tgh mlm ke asl boleh je dorang mencuri...

so dah kalut2 tu semue jiran keluar..aku pun bukak la lampu semue kan..nak pegi ats sorang2 pun tkt..yela..dengar cerite dorang siap bwk parang.buat nye die libas nye aku.x naye..tp dlm takut2 tu terpakse la naik gak..sbb bilik adk aku tingkap org boleh masuk..naik bukak lampu..bukak pintu luas2..bwk turun laptop semue kan...yg jirang2 lain g panjat bumbung keja pencuri tu..yg kelaka nye...pencuri tu lari la belah kiri...so jiran2 ni ramai2 la pegi belah kiri keja pencuri tu..siap bwk kayu semue..ala mcm cerite hantu kak limah tu..tp dorang silap..ade pencuri lain nmpk dorang ramai2 ikut g side kiri so pencuri tu pegi side kanan balik nak lari diri..ye kalau tgk mase mcm kelaka pulak..so ramai2 pegi side kanan balik..setengah tggu kat tgh setengah lagi tggu kat kiri..opppsss lupe nak bg tau..dorang ramai2 keja tu semue dkt bwh ye..yg pencuri still ats bumbung..

lame gak la tggu pencuri tu turun bwh..mak aku dgr mcm ade org bejalan ats bumbung..tp dorang check xde pulak..ajaib betul..gune ilmu ape enta..smp la pukul 2 pg x jumpe2 gak..enta celah mane dorang sorok..byk kali dorang panjat x jumpe gak..mst dorang dah terjun side lain..mmg mengecewe kan..langsung x jumpe pencuri tu smp arini..mlm ni aku risau gak tinggal mak bpk aku berdua je dekat rumah..td mak aku msg nmpk ade kelibat org dekat dapo..aku suruh call polis..tp pelik la...polis ni buat ronder2 time ade kes je..lepas tu haram dorang nak ronde..bahaye btl...tp tula..yg mencuri pun kebanyakan indon2..bkn ape..buat nye dorang main tikam2 ke rogol ke..ishhhh seram lak aku..hope xde pape la buat mlm ni dan seterus nye..dah la anak dare ramai dekat area tu...ishhhhhhhhhhh...takut2...

p/s:org indon ni kalau nak mencuri ade yg gune ilmu2...tkt gak kan..buat nye die pukau kite ke???


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...