madam azlin

madam azlin

Monday, August 8, 2011

bazar ramadhan??

arini dah masuk ari ke lapan puase..tp aku dah 2 ari sambut hari raye...hehhehehe jgn jeles...ingt tahun ni dpt full puase mcm tahun lepas..tp last2 bendere merah berkibar lak...xpe2 tande2 bgs..kang x kuar langsung mau nangis aku...tp mcm x syok la...tgh azan maghrib aku tgk tv..org lain sebuk berbuke...pastu nak minum air dekat opis x blh..nk minum xde port...haishhhh tensen...

entry kali ni bukan nak cerite pasal hari raye yg x berape nak raye...nak cerite pasal bazar ramdhan..atau name short form die param...dah masuk ari ke lapan ni cume sekali kot aku jejak kaki kat bazar...untuk tahun ni la kan...mcm tahun ni x de mood nak pegi beli..even kalau keje ptg pun suruh budak2 laki yg pegi beli..bukan ape..kang smp sane duit melayang 20 inggit..abis gitu je..kang mkn nye tidak..napsu semue tu..so baik x yah g beli...nak oder...pastu simpan duit..(bukan kedekut ye)

ade bazar dekat equine ni ala dekat dengan mcd tu ramai ckp kat situ mhl...kuih pun x sedap...tp mostly aku dengar bukan situ je mhl..mane2 bazar pun skrg semue mkanan naik harge...air pun dorang naik harge tau...x naik pun saiz plastik dah semakin kecil..sekali sedut dah abis...melampau..padahal air tu murah je kot..enta2 ko pakai air paip je kan...untung dah berape..ape salah nye jgn nak pk untung je...dah sah2 ko niage air byk untung sgt2 kan...(tibe2 mood nak emo)..

so bagi org2 bujang ke atau dah kahwin ke xyah la nak belanje sakan kat pasar tu..kalau sedap xpe..ni kalau x sedap rugi kan..ape kate aku bg cadangan korang msk simple2 je kat uma..saving ok...ala kalau tkt buke mkn ikan bilis+telor dadar dengan kicap+nasi panas pun sodap kan2...tp kalau sekali sekale ape slh nye ko nak labur duit kat pasar tu..tp kalau dah hari2 mau gaji korang buat amal jariah dekat makcik2 pasar tu kan..raye sakan la makcik2 tu nnt...korang nnt raye stok pkai bj kelawar je...hehehehhe...ala masak sendiri korang lagi puas ati kan..serius aku ckp cube korang masak buke puasa kat uma..jimat sgt2...lauk korang masak nnt pun blh mkn mase sahur nnt...kalau lauk beli ni selalu cepat basi...so mari la kite berjimat di bulan pose ye...

p/s:selamat beramal semua..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...