madam azlin

madam azlin

Thursday, July 14, 2011

post mortem selepas majlis pertunangan

salam jumaat...

arini kat opis mcm kurang sikit kerje..bukan xde keje ye..dsebabkan macam ade byk mase dan idea mcm mencurah2 baik karang terus sebelum mood nak update hilang...ok2 mari start dari catering la ye...

catering:-

catering aku ambk dekat banting je..sape2 org banting mesti kenal kedai selere 7 yg famous tu..ramai org oder dekat die..nak djadikan cerite rupe2 nye owner selere 7 ni mcm sedare ktorg gak..makcik2 aku pun ade gak buat katering tp ikut nasihat org better ambk org luar kan..sbb kalau ade pape berlaku xde la kite tarik muke..rase korang pun phm kan..ok2..berbalik cerite pasal catering aku ambk untuk 200 org..tp dah pesan kat makcik tu suruh buat lebih..tkt x cukup..yela ni baru 1st time rumah ktorg buat majlis besar mcm ni..so ktorg ambk pakej 2 kemah(kemah ade kain2 tu+kerusi pun berbalut+meje ade lapik dengan plastik)..3 org penanggah+dan makanan la mcm biase..makanan lak aku ambk nasi beriani lauk ayam masak merah,pajeri nenes,rendang daging,dalca,bubur,air sirap...makanan die cas 1 kepale rm9..kire murah gak kan...so total catering rm2500...makanan mmg ok..tp nasi mcm hangit sikit..

pakej tunang:-

pelamin+baju aku ambk dekat banting jugak...ni pun suggestion dari BFF aku..aku booking pun last minute..mule2 nak sewe baju je sebab je sebab mmg last minute x jumpe baju yg lawa2..last2 pegi kedai kahwin ni jumpe baju gak..baju lawa..kire aku 1st customer pkai baju tu..sebelum tu aku dah booking pelamin dekat kedai lain..kedai yg menyakit kan ati aku tu..last2 aku cancel kan je..burn la duit deposit aku..xpe2..asl aku puas ati dah la..jgn nnt pelamin aku jd ape enta lagi aku sakit ati..baik aku cancel kan terus..so aku terus la tanye kedai yg aku sewe baju tu..agak2 boleh x nak sewe pelamin sekali..die kate ok je..so die buat la pelamin ikut kesesuaian baju aku pkai tu..mmg puas ati..kire kalau ko xde idea ko boleh mintak pendapat org tu nak pelamin mcm mane semue..pastu 3 ari sebelum majlis aku ckp nak dtg kedai nak tengok pelamin tu..die pun pasang la siap2 dekat kedai..tunjuk kat aku..selalu pelamin org x pkai kerusi kan..aku ni malas nak duduk bwh..dengan baju yg mmg kalau duk bwh confirm koyak org tu pun bagi kerusi..dah mcm pelamin nikah pun ade gak..tp lantak..org nak ckp ape kan..org x buat aku buat..heheheh...ok2 xmau cerite byk..total aku sewe baju+pelamin=rm650..murah ke x..bagi aku ok la..sbb baju aku dpt baru semue kan...makeup aku ambk org lain..makeup die cas rm170..makeup mmg tiptop..

ni baju aku pkai time tunang tu..

ni pelamin aku...


door gift:-

plan asl mmg malas nak buat doorgift ni..yela majlis kahwin aku pun dekat2 so rase x buat pun xpe..tp kalau dah org tua masuk campo kene ikut jela kan..door gift aku isi bahulu bunge tu+sagun+cawan kecik...

1 bahulu tu harge=rm1
cawan kecik tu beli kat nilai harge 240pcs=rm140
sagun=rm0.40
beg=10 keping rm 3

so korang boleh bajet kan berape semue...

hantaran:-

dsebab kan hantaran pun byk org sponser so mcm x rase sgt la..barang pun x byk..kate tunang kan..byk makanan jela..aritu side aku aku dah terlebih 13-9..ok la kan...

rase ni je kot bajet ktorg kuar kan untuk majlis tunang ni...tp bukan aku sorang kuar kan duit untuk semue ni ye..ramai gak la yg kuar kan duit..so mcm x rase sgt duit tu mengalir kuar..tp kahwin ni nnt mmg bankrup la aku..so get ready ye...


p/s:sape2 nak no talipon kedai perkahwinan yg aku ambk pakej tunang ni boleh la email kat aku ye...nnt aku bgtau..xpun boleh je pegi dekat fesbuk die https://www.facebook.com/habibazlanfanpage

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...