madam azlin

madam azlin

Monday, August 8, 2011

ramadhan terakhir..


arini aku nak sharing 1 drama melayu yg disiarkan dekat tv3...agak2 lepas terawih korang bosan sambil layan mate nak tido ape kate korang tgk cerite ni...ramadhan terakhir...drama ni ade hari selase,rabu dan khamis saje..pukul 1030 mlm...serius cerite ni best...di tambah pelakon die yg mantop...ape kate korang bace sinopsis dulu sebelum korang tgk cerite ni ye...let scroll down...


SINOPSIS RAMADHAN TERAKHIR
Ramadan Terakhir mengisahkan Hisham seorang usahawan yang berjaya berusaha membimbing isteri dan anak-anaknya untuk kembali ke jalan yang benar di sisi agama Islam. Dia disahkan mengidap kanser kronik dan mempu untuk bertahan beberapa bulan saja lalu bertekad untuk membetulkan semula haluan hidup beliau yang begitu tercemar dengan pelbagai dosa sepanjang hidupnya.
Perubahannya itu telah dipandang sinis isterinya Mazni yang terus hanyut dibuai keenakan dan keseronokan. Apa lebih menyedihkan, anak lelaki mereka Daniel turut melakukan pergaulan dan perlakuan tanpa batas bersama teman wanitanya Rossa.
Pada masa yang sama Hisham sering bermimpi didatangi seorang wanita yang dikenali bernama Khadijah yang telah meninggal dunia. Kak Hawa, pembantu rumah mereka pula memutuskan untuk menamatkan perkhidmatannya. Kekosongan itu pula bakal di isi Sakinah seorang gadis bertudung, lemah lembut dan kukuh didikan agamanya. Pengambilan Sakinah sebagai pembantu rumah baru juga adalah satu agenda tersirat Hisham dalam melaksanakan misi kekeluargaannya. Siapakah sebenarnya Sakinah? Apakah maksud sebenar di sebalik kehadiran Khadijah dalam mimpi Hisham?


mcm mane skrg..nak tau lebih lanjut sila tgk mlm nnt ye.....bg yg dah terlepas episode lepas blh tgk dekat tonton.com.my...


p/s:tgh marathon tgk drama anissa..org lain dah katam aku baru nak start tgk...hehehehehe...adios..

1 comment:

Haidi Diana said...

pose-pose ni pukul 9mlm aku da membungkang lin

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...