madam azlin

madam azlin

Monday, January 30, 2012

mane pilihan anda..

arini aku nk buat entry pasal kerete..semalam sempene aku off day aku kene jadi driver mak aku..memandang kan laki aku gune kete so aku pun pkai kete bapak aku...kete bpk aku ni auto..aku ni dah lame la x bwk auto..ye la kete sang kancil tu manual..mmg setiap ari bwk manual la kan..kadang2 mase nk behenti kaki kiri nk jugak tekan clash..padahal auto je kot..ni la akibat dah terbiase dengan manual kan...

tapi aku paling menyampah bwk manual ni kalau nk brek..dia bukan brek sikit2..terus brek mengejut..adoi...lagi aku takut..semalam nk bwk kete berdebar2 je..dah la kete byk..mmg asyik2 brek2 je la..kalau bwk manual boleh lagi nk balance ke ape ke kan..kalau auto mmg x la..susah la nk bajet kan..paling tension kalau kete dah paking bukit..nk keluar paking kene la sikit2 keluar kan..kadang2 dah terlebih tekan minyak terus laju je jalan..lagi la takut..dah la kete depan rapat2..kalau manual senang..xde hal nk tekan minyak sikit ke byk..sebab boleh bajet kan...

kalau kete dah lame mcm kete bpk aku..kalau naik bukit lagi tension..kalau dah elok2 bwk laju tibe2 kete depan slow automatik kete akan jadi slow gak kan..pastu kalau nk laju balik ambk mase..time tu la minyak laju je turun...mcm bwk jin dlm kete kan2..korang mcm aku gak ke..atau aku sorang je..hehehehe..tapi kalau jem pkai manual mmg siap la betis2 ko semua kene kerah..time tu kalau nmpk show room kete mcm nk tuka kete terus ambk manual..kan2..lagi2 jln k.l..lebih rela naik train dari naik kete..tapi zmn skrg korang kene pandai bwk manual auto..nnt papehal senang..incase ade emergency ke korang senang xyah pk nk bukak tenet mcm mane nk bwk manual..ye x???




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...