madam azlin

madam azlin

Friday, December 16, 2011

bisik2 nikah reception..

yuhuuuu...long time no update rite???lately mood nk update mmg tergendale..dengan tenet xde dekat rumah..cuti sakan...honeymoon lagi..(wahhh honeymoon kate nye ye)..ok mlm ni aku nk abis kan cerite tentang kahwin aku aritu..tp part by part..insyallah aku akan marathon..x siap arini sambung besok..agak2 bosan boleh je skip bace blog lain..hehehehe...rase mane2 ade add facebook aku rase dah tgk semua pic2 kat sane..ni aku tepek mane yg aku nk tepek..yela blog aku pun mcm diari aku....ishhh panjang nye intro entry kali ni kan..ok2 mari kite cerite dari mule ye..

tanggal 26 nov 2011 aku sah menjadi isteri kepade mohd fairuz shah rezza(my en husband) jam 8.??pm..aku xtau minit ke barape..tp rase time x penting sgt..date je penting..nk tau bp kali lapas..2 kali lapas je..1st sebab sebutan x jelas kot xpun tok kadi sebut name aku slh..2nd tu baru betul2 sah..saksi pakcik aku dari penang and kazen aku..nikah lepas maghrib mmg agak rushing..memandang kan maghrib tu agak cepat x pasal2 tok kadi dah terpacak depan umah aku 7.30pm.tepat ok...dengan rombongan laki still kat masjid x abis solat lagi..x pasal2 kene tunggu jap..rombongan lelaki dengan kawan2 je dah smp tp family pihak laki x smp laki..ingat mcm nk terus kan tp duit mas kahwin dekat bpk die..mmg x leh jln la..

sementare tunggu pihak laki dtg pakcik aku ni membuang mase dengan buat lawak2 bodo..pehhh nasib die ade..kalau x mau tok kadi tu dah tensen tunggu pihak laki..smp je duit mas kahwin tu terus mule kan majlis..mcm biase tok kadi tu ade bg ceramah sikit la pastu soal en husband pasal rukun nikah..nasib die tanye tu je (tok kadi ni pun nk cepat sebab next ade 4 lagi rumah die nk nikah kan) kalau x mst tanye lebih..kot2 suruh mengaji..berpeluh ketiak nk nunggu..dah settle tanye2 tu praktis jap..pastu terus mule akad nikah..

nak tau x perasaan aku time lepas nikah tu???aku rase mcm dlm mimpi..rase tgh main2 nikah2 pun ade..tp mcm kene sedar diri..ni bukan main2..ni betul2..dan aku tahan diri aku jgn nangis..hasil nye..lepas je akad nikah aku terus menyeringai kambing..sebab nk tahan nangis..laki aku je nangis2..die kate die sebak..pastu die tgk aku mcm xde perasaan langsung..heheheheh..xkan nk aku meraung2..mcm x sudi nk kahwin dengan die lak..ngeh2...

lepas je akad nikah buat mlm berinai kecik2..sebab mcm xde aktiviti lepas tu..hasil nye aku ambk landing dekat pelamin nikah aku kejap je..aku rase membazir pun ade..tp nk buat mcm mane kan..bnd dah lalu jgn dikenang..mlm tu belah aku semua pkai jubah..kate tema ala2 arab(walaupun arab x arab sgt la)..baju nikah aku lak si sponser oleh nenek aku..tudung beli sendirik dekat ariani..1st time beli tudung dekat situ..mmg selese dan murah...

aku stop takat ni jela..rase yg lain mcm x menarik aku nk cerite..make aku tepek sini gamba sepanjang majlis akad nikah aku....gamba agak terabur..mls aku nk susun2..

 dah lepas nikah...tengok betape menyeringai nye aku...

 upacare bagi mas kahwin

 disebab kan aku gatal terlebih nk kahwin cepat make nye aku kene la bg barang dekat kakak dengan abg aku

menunggu pihak laki x kunjung tibe


 

 sile abai kan lengan aku bpk besar gabak




 kami sah menjadi suami isteri :)



majlis berinai...


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...