madam azlin

madam azlin

Sunday, January 22, 2012

selamat tahun baru cina

selamat tahun baru cina...gong xi fa cai..hoyeee hoyeee...arini dan besok semua bercuti..aku???tetap kene keje..tp xpe..boleh claim public ma...wa talak kesah..tp laki wa sangat kesah..semalam laki wa sebuk berzikir suruh cuti..susah wooo..nnt name wa kene black list apa macam..

ari sabtu wa blk banting..itu masuk2 rumah 2 kotak limau sudah ade..terus ngap..sekali itu manyak masam..masam2 pun wa tale sampai abis..sekali petang dpt lagi..tp kali ni limau manyak besar..sekali ngap..fuyuuuhhh manyak manis..ini limau mahal kot..kotak pun byk cantik..wa sudah lupa mau ambik gamba..tadi wa bace paper pasal kebaikan limau..wa sher kat sini ye..

  • Ia terdiri daripada 85 peratus air dan hanya mengandungi 64 kalori. Ini menjadikan ia snek rendah kalori terbaik terutama untuk mereka yang menjaga atau mahu mengurangkan saiz pinggang.


  • Setiap limau mandarin memberikan kita dua gram serat dan ia adalah makanan yang baik untuk mengurangkan paras kolesterol yang tinggi.


  • Dengan kandungan lebih 50 peratus daripada pengambilan vitamin C harian anda, limau mandarin juga sangat baik untuk kulit. Vitamin C membantu dalam penghasilan kolagen untuk mengekalkan keanjalan kulit dan mengurangkan kedut.


  • Penglihatan anda turut mendapat kebaikan limau mandarin ini kerana ia menyumbangkan kira-kira 16 peratus daripada jumlah pengambilan vitamin A harian. Vitamin ini membantu menghasilkan pigmen retina untuk penglihatan yang baik.


  • Bagi pesakit diabetes, perlu berhati-hati kerana limau mandarin ini manis. Justeru, jangan makan terlalu banyak pada satu-satu masa kerana ia boleh menaikkan paras gula dalam darah. Jumlah yang disarankan ialah sebiji pada satu masa.






p/s:sape2 mau limau wa boleh kasik..rumah wa bwk limau...

1 comment:

Deqna said...

ooo ye ker?? baru saya tau berkhasiat gak limau mandarin ni yer.. sbb takut2 makan takut sakit tekak, sakit perut... sbb org kata ni limau suntik kan... limau pun main suntik2 yer..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...