madam azlin

madam azlin

Monday, January 7, 2013

ASB


asal awal tahun jek mesti org melayu berpusu2 ke bank ke atau pejabat pos nk update buku..nk tgk berape dividen dorang dpt..termasuk aku..hehehehe..mcm aku mmg susah la nk menyimpan tiap2 bulan dlm asb..mmg harap kan dividen dari asb loan..hehehe..teruk nye aku..azam tahun ni simpan duit dlm asb..(hope tercapai)

ramai ckp buat menyimpan dlm asb ni rugi la haram la..expecially buat asb loan..sgt2 rugi...aku xtau tang mane rugi tu..bile aku kire2 blk dgn pulangan aku dpt aku rase aku x rugi..malah untung ade la.heheh mcm keje bank kan..ade untung rugi..kalau nk ikut kan bila la aku nk kumpul duit smp ribu2..nk harap kan kwsp pun x jugak..so bile aku labur kan asb setiap tahun aku blh nmpk dividen dia tu..walaupun aku tau lagi byk pelaburan yg blh bg dividen lg tinggi..cume nk dgn xnk jek kan..so sape2 xde buku biru aka asb tu cpt2 la buat..dari korang simpan duit dlm bank biase x nmpk ke mane kan..makin nk korek ade la..heheheheh mcm aku jugak dulu...

dah menyimpan dlm asb kene jugak pandai simpan dlm tabung haji..cukup duit g daftar haji..tunggu time dah blh pegi..heheheh ok da...







No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...