madam azlin

madam azlin

Tuesday, October 30, 2012

baru blaja agama ke bang...

tadi ptg aku dgn kakak aku pegi alamanda..dah lame x hang out together2 kan..tibe2 teringin gile nk mkn tutti fruiti..dah sebulan lebih kot aku x sentuh ais dgn aiskrim..so arini aku pecah kan jugak rekod x nk mkn aiskrim tu..so tgh menikmati sambil berborak dkt dekat tutti fruiti tu dtg la sorang mamat ni..

mamat: hai chinies ke??
ktorg:*tibe2 blur...(dtg2 menyerang mcm tu mane x blur..aku ni muke cino ke??)sambil geleng kepale
mamat:assalamulaikum
ktorg:sambil muke blur..*tp aku jwb salam dgn nada slow voloum sbb muke tgh blur...
mamat:se elok2 nye jwb salam tu kalau tau dia muslim
ktorg:*blur(tibe2 sakit hati ok dia ckp mcm tu)

so lepas dia talkin kan aku pasal aku x bg salam terus angin kus2 aku dtg..time ni mcm relax lagi..mls nk sembur mamat ni..fikir2 dia nk cari rejeki..ok fine bg peluang..so after dia ceramah kan aku pasal x bg slm terus dia mule kan la mukadimah nye...oooo rupe nye2 jual cd bacaan al quran oleh imam ke 2 kat mekah..kate dia la..sebelum dia bg tau imam tu yg bace ayat2 dlm cd tu dia ade tanye aku lagi..

mamat: kenal x imam ni..(dia tunjuk name kat cd tu)
ktorg: xtau

ape kes ko soal name imam tu kat ktorg..saje la tu nk ckp aku bodo agame..ko la hebat agame..tau semua imam2 kat dunia ni..kang aku ckp imam tu pakcik aku..baru terkepit2 telo kat situ..time ni aku diam je..mls nk layan..mmg tau budak2 mcm baru up2 blaja agame kan..xpe2 bg peluang..so after dah terang kan semua tu last2 tanye nk beli x 2 cd ni harga bla..bla..dgn pantas aku jwb xnk..ko nk ckp aku kedekut ke ape ke beli tutti boleh beli cd pasal agame kedekut..fedulik ape aku..aku boleh dpt bende tu dgn free dgn tgk tv pun ado..xpun kat utube pun ade..mane ade zmn jual cd2 ni zmn skrg..

dah la tuduh2 aku x jwb salam..pastu main kuiz pulak tu kenal x imam tu same..WTH!!!!aku dah 2 kali kene mcm ni..dulu mase pegi expo kahwin tibe2 ade org jual alquran digital..so ok la just singgah jap..ingat dia nk bg penerangan pasal al quran tu..start2 dah cite pasal kehebatan agame dia..dulu dia arkitek la..buat bangunan tu ni..pastu behenti enta sbb ape enta aku lupe..pastu duk pung pang pung dia ni anak buah harun din..pastu soal aku...kalau nk cari calon suami nk mcm mane..so aku jwb kene berduit..kalau x mcm mane nk tanggung aku kan..terus dia cantas aku..ye la mentang2 time tu aku free hair dan2 ko nk fire aku kan..dia ckp nape nk cari berduit..kene la cari yg ade agame..jage solat..bla bla...mcm tu la dia fire aku...

mase mmg x puas ati..nk balas..alas meje xde nk buat tutup kepale...kalau x mmg dah cantas habis..memikir kan x pkai tudung terus tunduk mcm kene tangkap basah dgn JAIS!!ye mmg betul dia ckp kene ade agame semua..cube fikir blk ye..mane ade perempuan nk laki dia g masuk kuil..masuk church..pkai salib..xde kan..walaupun x sehebat imam mude..mesti nk suami tu tau atleast basic agame..mcm solat, puase..kalau dpt ala2 ustat don dah kire bonus...

jadi soal agame xyah nk di soal kan..dah mmg termaktub..nk kahwin pun dah tentu syarat bakal suami kene peluk agame islam..so aku terus la lompat bg jawapan no 2..kene berduit..dlm istilah sedap mampu mencari wang untuk keluarga..kate anak buah harun din..pasal tu pun x leh fikir..kalau xde duit mcm mane nk bg nafkah zahir..xkan ko nk solat 24 jam bini g kuar cari duit..tu suami pemalas namenye tu..last2 cerai..ape kes...bg soalan simple tp diri sendiri nmpk kebodohan nye..mcm ni la org yg baru belaja agame dah terase diri dia hebat..

same2 terase kat sini please la jgn nk fikir negatif kat org..cube tenung diri sendiri dulu..sebelum menegur 1 pekare siasat dulu..kalau mau fire je..xde tanye..tu dah mengudang fitnah+mengaib kan org..dah berape byk dosa kite dpt kat situ..jadi fikir2 kan ye..


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...