madam azlin

madam azlin

Monday, October 15, 2012

sarawak part 2

percutian sarawak bersambung kembali...smp2 airport je guide dah tunggu ape lagi terus menuju lokasi dituju..ingat pegi pasar satok..tp org tu pegi bawak pasar sarikei..mane2 la labu...jnj berjalan..pasar sarikei ni kalau dari airport ambk mase dlm 45 minit..kat sini byk jual barang2 indon..sebab terletak sepadan indon..kalau dah name barang indon..paling byk jual telekung dan baju ala2 indon..mcm kebaya..kain pelekat..lawa2..dan harga sgt murah..kalau nk borong telekung sila la dtg sini..sgt2 kualiti..tp aku kat sini x byk shopping..just beli baju kebaya sulam burung merak..sgt cantik...pasar ni bukak kalau x slh aku jumaat sabtu ahad rase nye la..

keadaan pasar sarikei..kalau cuti sekolah confirm padat
kat sini panad berdenting..serius sape2 nk dtg sini sila bwk payung

ade kat sini kain pelekat sgt2 sejuk..harga pun murah..so sape2 dtg sini jgn lepas kan peluang untuk bershopping..tp ingat jgn shopping x ingat donia..

lepas ke pasar sarikei ktorg g mkn dulu..so pas mkn guide bwk ktorg ke taman buaye..sarawak kan terkenal dgn buaye..so sape2 nk tgk buaye boleh dtg sini..bg aku kat sini biase2 je..jadi sape2 bukan peminat buaye boleh skip ini tmpt..x penting pun...hehehehe

tangkap gamba dulu dgn ini buaye

selain buaye sini mcm2 haiwan ade di pamer kan

kesian buaye ni..cacat..ekor dia xde

time ni buaye tgh bagi mkn..sgt2 scary ok..sekali dia ngap aku ...mampus...
pas dah settle dekat taman buaye tu..guide bwk ktorg kilang pasu..ni terletak otw nk ke bandar kuching..serius pegi sini boleh jadi gila..mule2 org tu ckp kite pegi kilang pasu ye..dlm hati ckp "eleh ape barang kilang pasu..very org2 tua"..sekali amik ko..aku pegi sane jadi giler..harga super murah sbb ade sale..sambar bekas tmpt letak air..akak aku pilih barang untuk hantaran..ingat nk borong gak..fikir2 naik air asia..barang kene catu..mencik...

meje ktorg duduk tu harga bwh seratus..caye x..nasib berat dan besar..kalau x dah lame angkurt bwk balik banting..
so after abis jln2 tu guide anta ktorg pegi tune hotel untuk check in..pas check in masuk bilik mandi terus tido x ingat donia..serius penat..lagi2 aku tgh pantang pas gugur..ko mampu lepas DNC pegi holiday???aku mampu!!!sambil riak.hahahah.(balik sarawak terus bentan)..seronok???




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...