madam azlin

madam azlin

Tuesday, March 15, 2011

bale bale (ikut dialog hantu kak limah)

arini 2 bale(bala) terjadi dlm mase x smp setengah jam..ptg td aku nak masukan duit kat mmb aku..g la tergedek2 dkt maybank..so dgn senang hati aku pun masukan duit dlm tu..yg pelik nye aku masukan RM50 je..mesin tu punye kire mcm aku masukan 5k..dah lame 1 hal..tibe2 mesin tu ckp mesin tegendala..x nye hangin 1 badan..dah la org tu nak gune cepat..so ape lagi aku pegi la dkt pakgad tu..aku tgk org2 bank pun x blk lagi..bajet boleh dpt la duit aku blk...hurmmmm haram...suruh tggu 3 hari bkeje baru dpt blk..hello prosedur ape ni..dah la mesin ko buat hal.nak suruh kite tggu 3 hari..byk cantik..nasib rm50 je.tp duit jugak kan..dah la kene pegi bank lagi besok kene buat report.dah 1 keje..bodo punye bank...lain kali servis mesin tu..xpun standby org bank jage mesin tu..kot2 kene telan blh dpt time tu gak..jgn nak menyusah kan org boleh???/

kes ke-2 berlaku selepas 5 minit meninggal kan bank dgn harapan yg sgt kecewe..tgh layan punye marah ade pulak polis buat rodblok bwh jambatan..adoi..dah la x pkai seatbelt...mmg mntk duit la ni..aku pun dgn kelang kabut tarik la seatbelt.bajet polis x nmpk la..hurmmm bale...nmpk...suruh ktorg behenti...ni antara dialog aku dgn abg polis hitam manis tp ttp nmpk mcm handsome..

polis: mintak lesen dan ic cik...
aku: (dgn terkebel2 nk ambk ic aku tibe2 x nk keluar lak dari wallet terus bg)
polis: tau x kesalahan cik ni ape
aku: (dgn muke x bersalah)xtau en...
polis: cik x pkai seat belt kan td..
aku: pkai(padahal mane pkai)
polis: saye terpakse saman cik kerane kesalahn x pkai seatbelt.(sambil diepegi jauh sikit dari aku nak tulis saman tu)
aku: (dlm hati mmg sumpah seranah..lantak la nak saman2..ade duit baya)
polis: tegedek2 dtg kat aku blk...awak tau x kalau x pkai seatbelt ni kene saman bp ratus..
aku: (aku ckp dlm ati..bile lak aku masuk polis...nak pulak tau saman bp ratus semue kan..)xtau en..
polis:mengikut undang2 baru en kene rm300..tp cube en terus terang dgn saye cik pkai x seatbelt td..
aku:x pkai(tibe2 mulut aku ni sebut x pkai)
polis:ok la saye lepas kan cik kali ni je.,.sila tandetangan tipu2 kat kertas ni..nnt org nmpk mcm saye saman cik..tp saye kesian kat cik..saye lepas kan cik..
aku;buat2 sain..
polis:pas ni jgn buat lagi..
aku: terima kasih en..

huh nasib lepas..dah 2 kali aku kene mcm ni..dulu mule2 kene kat kajang..tp time tu kene kesalahan langgar trafik lite...time tu dlm hati aku ckp..arghhh nak saman saman la...ok2 mari aku bg tips mcm mane nak elakan saman..ni berdasarkan pengalamn aku..agak2 x boleh pkai harap maaf ye..

  • agak2 dah tau kesalahan ko tu..ko jgn ckp tau..ko tanye blk kat polis tu ko slh ape..kadang2 polis ni pancing ko je..buat2 la muke blur2
  • jgn melawan(ok ni penting..sbb yela polis ni angin kus kus die lain mcm so ko terime je la die nak ckp ape..ko nak kutuk die lepas die dah bla)
  • ko mcm redha jela die nak saman ko..tp ko buat2 la muke mcm kesian..
  • jgn over merayu sgt..nnt lame2 polis tu yg meluat..
  • mengaku jela slh ko..kalau die dah ckp ko slh..pastu ko merayu la..jgn ko buat muke berlagak...lain la ko byk duit boleh baya saman..tu ko nak belagak pun xpe..
  • jgn buat muke sombong dan tunjuk ego ko..
  • jgn mengelabah taik ayam..die pun manusia gak..
tu antara tips2 die la..agak2 aku mcm terpesong mintak maap awal2 la ye...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...