madam azlin

madam azlin

Sunday, March 13, 2011

my ambition is...

tibe2 mcm xde keje kan nak buat entry pasal cite2..ni entry buang mase name nye..tp xpe..time is gold..so dari xde buat pape baik aku cari keje...ok berbalik cerite pasal cite2..kalau dulu time kecik bile cikgu tanye nak jd ape mst ramai ckp nak jd dokter la bomba la polis la..dan ni la pekejaan paling fames terpancul kat mulut masing2 time kecik2 dulu..dan aku ade la salah sorang nye..tp dalam aku mencover kan diri ckp pekejaan best2 ni dekat cikgu tp dlm naluri hati(adoi tibe2 gune ayat jiwang pulak) aku nak keje KFC..

nak tau x nape aku nak keje KFC..sbb kecik2 aku suke mkn KFC.dan memandang kan time kecik2 dulu bpk aku kedekut nak belikan KFC yg ktorg dpt makan dlm setahun boleh kire dgn batang aiskrim so aku pun mcm terpk kan best keje KFC.ari2 boleh mkn ayam..betul la..tuhan tu maha mengatahui kan..nak tau x..pas je aku spm aku dpt keje kfc(cashier je)..ha ambk ko..ari2 dpt mkn ayam smp muntah..

tp time sekolah dulu mcm terpk la kalau x dpt keje kfc nak jd pramugari..tp pramugari ni mcm x tercapai la..yela dgn saiz bdn aku yg godang ni..dtambah aku ni speaking pun terabur..kadang2 tercicir kat belakang mcm ssh la kan nak keje pramugari..so terpakse la lupe kan hasrat tu...time dekat kolej lak(IKM)..mcm nak tuka cite2..(byk betul cite2 aku kan)..tibe2 mcm nak jd minah kat kaunter jage tiket..sbb ape..boleh main no dekat keyboard..ala tekan laju2 dekat side no tu..(x phm ek)..terase mcm "eh best nye keje mcm tu"..time belaja dulu kan ade komputer sorang sebijik..so aku berangan la konon2 tgh layan customer nak beli tiket(ni berangan dpt jd ticketing airport)..ye aku dgn kwn aku..bum ko ingt lg x..atau aku je yg ingt smp skrg..dan skrg aku dpt keje ala2 mcm tu ok..call center departmnt using keyboard 24 hours..dan paling penting dpt picit2 no sentiase...

dan selepas beberape tahun aku keje mcm ni..tibe2 rase mcm bosan giler...aku mcm nak cari keje yg boleh travel..mcm ko baru pegi sini dah settle kene pegi sane pulak..tp naik kapal terbang ye..kalau naik kerete nak ade drive..(wah nak demand je)..aku suke keje smp penat giler..balik rumah terus tido...tp pun nak dekat raye pun aku kene keje gak..tu aku suke..feeling2 perantauan..hehehehe...(bangla pun x mcm ni kan)..tp tu la..smp skrg x tercapai lg..myb dah tertulis aku keje call center smp pencen kot...hurm terime je la kan..

p/s:sorry entry ni sgt panjang..kalau x malas bace pun xpe..aku phm...

2 comments:

erlyda said...

sekarang bujang leh la ko keje shift..nanti dah kawen payah la keje mcm tu..its better try to find another job yang office hour, senang skit nanti

Unknown said...

best gak citer kamu ni alin.. paling best keje kfc.. tapi kan cik riri rsa apa yng terniat dlm ati akan termakbul..

jadi niat dlm ati nk jadi orang kaya plak mana tau termakbul

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...